En almindelig tirsdag eftermiddag. Jeg er alene hjemme og sidder bare i min sofa og leger på Facebook. Min gamle skolekammerat har skrevet en besked og spørger om, hvordan det går, og om jeg har nogle planer for sommeren. Det har jeg. Jeg skriver tilbage og fortæller, at vi skal i sommerhus i nogle uger. Jeg spørger ham om, hvordan det går i hans del af landet.

Malaga

Han skriver, at han og hans kone egentlig ikke har nogle planer for sommerferien. De har booket flybilletter til Malaga til oktober og håber, at der ikke kommer en ny Corona-bølge til den tid. De rejser meget, og jeg ved, at hans kone er supergod til at finde billige flybilletter på https://www.rejsepriser.dk/. De kan faktisk godt finde på at booke flybilletter et par gange om måneden. Jeg ved ikke, hvordan hun gør det. Men på en eller anden vis, så har de altid fået ekstrarabatter til hotellet, de også booker.

Nærmest en hobby

Det må være en hobby, hun har: Rejse på storbyture i en forlænget weekend, hver gang de har mulighed for at få fri enten en fredag eller mandag. Hun har en gang fortalt mig, at hun har tilmeldt sig et site, og når hun bruger det, får hun rabatterne. Smart nok. Men også lidt trættende ikke? Man skal jo hele tiden holde øje med deres nyhedsbreve og tage imod tilbuddene, de giver inden for en bestemt tidsramme. Det må jeg altså indrømme, at jeg ikke gider.

Billigt – billigt – rabat

Mange af de nyhedsbreve, som jeg får fra forskellige sites, og shops ryger direkte i papirkurven. Jeg gider ikke engang at åbne dem. Jeg åbner dem kun, hvis der står noget i emnefeltet, der allerede har min interesse. Fx: ”Køb billige flybilletter til London nu. 30% rabat.” Ser jeg sådan et emne, ja så åbner jeg og kigger hurtigt efter. Er der tidsrammer for, hvor længe jeg har tid til at booke den billige flybillet i, så ryger den mail, også i papirkurven.

Kategorier: Generelt